نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و پالاس| فاجعه تن‌هاخ و رفقا! تاریخ و ساعت بازی پاریسن‌ژرمن و دورتمند در دور برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان | ام‌باپه به فینال می‌رسد؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و ششم (۱۷ اردیبهشت) | نکونام صدر را به پرسپولیس نمی‌دهد نتیجه بازی استقلال و ذوب‌آهن+ ویدیو گل‌ها(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)| واویلا از بلانکو ویدیو خلاصه بازی استقلال و ذوب‌آهن(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرآسیایی از هدایت سایپا کنار گذاشته شد محمد حسینی از خوشه طلایی کنار رفت | رضا ناصحی سرمربی شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| صدرنشینی ۳ ساعته؟ پخش زنده بازی فولاد و تراکتور در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب پرسپولیس برای دیدار مقابل نساجی اعلام شد پخش زنده بازی نساجی و پرسپولیس در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی سپاهان و استقلال خوزستان در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پرداخت پول به بازیکنی که با فوتبال خداحافظی کرده است! کمپ حجازی تجهیز می‌شود کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال طی ۱۷ روز ۴.۵ میلیارد تومان به جیب زد پخش زنده بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین الاهلی در صدد تمدید قرارداد قائدی ۲ پهلوان ایرانی دوپینگی از آب در آمدند!
سرخط خبرها

درباره مسابقات مینی‌‎بسکتبال قهرمانی کشور در مشهد

  • کد خبر: ۱۲۵۴۲۵
  • ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
درباره مسابقات مینی‌‎بسکتبال قهرمانی کشور در مشهد
رقابت‌های مینی‌‎بسکتبال قهرمانی کشور به‌میزبانی مشهد در سالن امید و زندگی درحال برگزاری است.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ شماره شش به تو می‌زند و با یک پرتاب «میدرنج» توپ را به سبد می‌رساند. پرتابی که هواداران را به وجد می‌آورد. این فقط بخشی از هیجانی است که نمایش آسمان‌خراش‌های کوچک در سالن امید و زندگی مشهد به پا کرده بود. رقابت‌های مینی‌بسکتبال قهرمانی کشور چند روزی است که به‌میزبانی مشهد درحال برگزاری است و روز گذشته هم تیم خراسان‌رضوی توانست با غلبه بر تیم آذربایجان‌شرقی به جمع چهار تیم برتر برسد. دیداری سراسر هیجان با حضور خانواده‌ها و تماشای بازی توسط آن‌ها بر جذابیت‌هایش افزوده شده بود. آبی‌صورتی‌پوشان خراسانی در این نبرد به‌مصاف صدری‌پوشان شهر تبریز رفته بودند و با حمایت تماشاگران توانستند درنهایت با نتیجه ۵۶ بر ۳۰ از سد حریف بگذرند.

تلاش ۸ تیم برای یک جام

مرحله نهایی مسابقات مینی‌بسکتبال قهرمانی کشور با حضور هشت تیم در مشهد برگزار شد. تیم‌هایی که با عبور از مرحله مقدماتی به اینجا رسیده‌اند. خراسان‌رضوی، تهران، آذربایجان‌شرقی، یزد، کردستان، سیستان‌وبلوچستان، فارس و اصفهان تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها هستند که برای رسیدن به یک جام با یکدیگر رقابت می‌کنند. دراین‌میان، تیم‌های خراسان‌رضوی، تهران، اصفهان، کردستان و سیستان وبلوچستان توانستند خودشان را به جمع چهار تیم برتر برسانند و امروز برای تعیین فینالیست‌ها به میدان خواهند رفت.

مینی‌بسکتبال؛ ۲ امتیازی کوچولو‌ها

رقابت‌های مینی‌بسکتبال در رده سنی کمتر از دوازده سال برگزار می‌شود و همین مسئله سبب شده است قواعد و قوانین خاصی هم داشته باشد. رقابت‌هایی که تا سال‌های پیش به‌صورت جشنواره‌ای برگزار می‌شد و نتایج آن اعلام نمی‌شد و حالت برد و باخت نداشت. با این همه امسال و بعد از تعطیلی کرونایی سال قبل، مسابقات مرحله نهایی به‌میزبانی مشهد برگزار و قوانین جدید هم در آن لحاظ شد. یکی از مهم‌ترین این قوانین ثبت‌نشدن نتیجه روی تابلو نتایج سالن است. درحالی که نتایج روی میز داور ثبت می‌شود و در پایان هم اعلام می‌شود، در طول بازی این نتایج روی تابلو ثبت نمی‌شود.

مسئله‌ای که یکی از مسئولان برگزاری مسابقات درباره چرایی آن به شهرآراورزشی گفت: «این به‌دلیل آن است که بچه‌های این سن‌وسال در طول بازی با دیدن نتیجه دچار اُفت روحی و روانی نشوند و به کارشان ادامه بدهند.» یکی‌دیگر از این قوانین ثبت‌نشدن پرتاب سه‌امتیازی است. یعنی هر ورزشکاری که پرتاب بیرون از محوطه هم انجام بدهد و به سبد بنشیند، فقط دو امتیاز برای او ثبت می‌شود. یکی‌دیگر از قوانین جالب این مسابقات هم ممکن‌نبودن بازی بازیکنان هر کوارتر در کوارتر دیگر است. یعنی بازیکنانی که در یک کوارتر برای تیمی بازی کردند، در کوارتر بعد نمی‌توانند بازی کنند و باید پنج بازیکن دیگر وارد زمین شوند. البته دلیل این مسئله علاوه بر تلاش برای توسعه و رشد بسکتبال، حفظ سلامت بچه‌ها در این سن‌وسال است.

اعتراض به داوری و امیدواری به آینده

یکی از نکات ویژه نبرد‌های چند روز گذشته، اعتراض‌های مکرر به داوری‌ها بوده است. مسئله‌ای که در چند بازی مربیان تیم‌ها را از کوره به در برد. داوران جوان و گاهی کم‌تجربه به کار گرفته شده در این مسابقات یکی از عوامل این اعتراض‌ها بود. اما در کنار این نقطه ضعف، حضور پرشور تماشاگران که عمدتا خانواده‌های بچه‌ها بودند، از ویژگی‌های ویژه این مسابقات بود. نمایش امیدوارکننده تیم خراسان در این رقابت‌ها امید‌ها را برای حفظ جریان بسکتبال استان در مسیر کنونی که مسیر درستی است، در آینده زنده کرد.

۲ مشهدی در تیم تهران!

مجید، ولی پور، رئیس هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی، در حاشیه این رقابت‌ها در گفتگو با شهرآراورزشی به اتفاقی عجیب اشاره کرد. ولی پور دراین‌باره گفت: «متأسفانه دو نفر از بهترین بازیکنان ما پیش از شروع مسابقات به تیم تهران رفتند و از آن تیم در مسابقات شرکت کردند!» وی افزود: «این بازیکنان چندین سال در بسکتبال استان کار و پیشرفت کردند و انتظار نمی‌رفت حالا در آستانه مسابقات به تیم تهران بروند.» تهران از رقبای اصلی خراسان در مسیر قهرمانی این مسابقات است و باید دید با این اتفاق چه سرنوشتی در انتظار تیم استان است؟

رضایی: به آینده این بچه‌ها امیدواریم

سرمربی تیم مینی‌بسکتبال خراسان‌رضوی درباره وضعیت تیمش گفت: «مینی‌بسکتبال در استان ما به‌دلیل کرونا کاملا تعطیل بود و از تیرماه تمریناتمان را شروع کردیم.» وی افزود: «فوق‌العاده بچه‌های بااستعداد و خوبی داریم. امیدواریم با تدارکات ویژه هیئت بسکتبال استان بتوانیم شرایط تمرینی خوبی برای تیم ایجاد و فعالیت‌‎های بسکتبال این تیم را حفظ کنیم و نتیجه‌اش را در آینده ببینیم.» رضایی معتقد است این بچه‌ها می‌توانند آینده بسکتبال استان را تضمین کنند و اگر روی آن‌ها به‌درستی کار شود، ظرفیت خوبی برای تبدیل‌شدن به ستاره‌های آینده تیم‌های استان در لیگ‌های کشوری دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->